قوطی پلی اتیلن دارویی

دلیل اصلی نامگذاری قوطی پلی اتیلن دارویی به این نام در واقع ماده اولیه ای است که این ظروف از آن تولید شده است و نیز کاربری آن برای بسته بندی محصولات دارویی می باشد. پلی اتیلن ترفتالات یا به صورت اختصاری PE نام این ماده پلاستیکی است که این ظروف از آنها تولید شده اند و می توان از آنها برای بسته بندی انواع قرص، کپسول، پودر، گرانول و غیره استفاده نمود. بیش از 20 سال است که از این ماده برای تولید ظروف محصولات مختلف مانند انواع محصولات دارویی، مواد غذایی، انواع نوشیدنی، محصولات آرایشی و بهداشتی، اغلب شوینده ها و ضدعفونی کننده ها و مواد شیمیایی و سموم کشاورزی استفاده می گردد. پروسه ی تولید قوطی پلی اتیلن (PE) برخلاف قوطی های پت دارویی بصورت تک مرحله بوده و هزینه ی تولید قوطی قرص و کپسول پلی اتیلن کمتر از قوطی های پت می باشد.

 حجم های قابل تولید

در حال حاضر در این مجموعه تولیدی حدود 6 حجم مختلف از قوطی پلی اتیلن دارویی تولید می گردد که کوچکترین آنها دارای حجم  100 سی سی و بزرگترین آنها حجم 400 سی سی می باشد. البته ظروف پت با حجم های بزرگتر نیز در این مجموعه تولید می کردد منتهای به دلیل دهانه گشاد بودن آنها این ظروف آنها در دسته بندی جارهای پت دسته بندی می کنند که در بخش دیگری از سایت اطلاعات مربوط به این ظروف در دسترس عزیزان قرار دارد. سایزهای فعلی در حال تولید 100، 150، 250، 275، 300 و 400 سی سی می باشند.

درب و دهانه های موجود

برای انواع قوطی پلی اتیلن قرص و کپسول این مجموعه دو دهانه اصلی 36 و 44 میلیمتر وجود دارد. ظروف 100، 150 و 250، 275 و 300 سی سی می توانند دهانه 36 و یا 44 میلیمتر داشته باشند. قوطی پلی اتیلن 400 سی سی دارای دهانه 52 میلیمتر می باشند. همراه این ظروف امکان استفاده از درب های پیچی ساده و چایلد پروف (چایلد لاک) وجود دارد که هر یک در بخش مربوطه به تفصیل توضیح داده شده اند. همچنین امکان ارائه سیل القایی پلی اتیلن همراه با این ظروف و نیز جاگذاری سیل داخل درب ظروف توسط داروپک وجود دارد.