حداقل تعداد قابل تولید

حداقل تعداد قابل تولید و فروش

حداقل تعداد قابل تولید

حداقل تعداد قابل تولید ظروف پت و پلی اتیلن در صورتیکه در انبار مجموعه موجود نباشد به چند فاکتور بستگی خواهد داشت. ما در مجموعه داروپک تلاش کرده ایم که تا سر حد امکان برای کمک به مجموعه های کوچک خرده فروشی ظروف پلاستیکی را نیز داشته باشیم. معمولاً اولین و مهمترین فاکتور برای تولید یک ظرف سایز آن می باشد. بعد از سایز ظرف مهمترین عامل رنگ و نوع درب می باشد. گاهی برای برخی محصولات خاص ممکن است فاکتورهای بیشتری مانند نوع قالب و غیره نیز در تعیین این حداقل تعداد نقش داشته باشند. در ادامه به برسی دقیق تر هر یک از این فاکتور ها می پردازیم.

سایز قوطی

حداقل تعداد قابل تولید (تعدادی که امکان بستن قالب برای تولید وجود خواهد داشت) با سایز ظروف نسبت عکس داشته بدین صورت که هر قدر سایز ظرف کوچکتر باشد حداقل تعداد قابل تولید آن بالاتر می باشد و بالعکس هر قدر سایز و حجم ظرف بزرگتر باشد حداقل تعداد سفارش آن ظرف کمتر خواهد بود. به عنوان مثال هنگام ثبت سفارش عمده برای ظروف پت و پلی اتیلن، حداقل تعداد قابل تولید قوطی 30 سی سی پت که کوچگترین قوطی تولیدی این مجموعه می باشد 25000 عدد می باشد در حالیکه این تعداد برای ثبت سفارش جار پت 500 سی سی در حالت عمده 5000 عدد می باشد. این تعداد برای خرده فروشی پت و پلی اتیلن (در صورت موجود بودن در انبار) بسیار کمتر می باشد. به عنوان مثال حداقل تعداد خرده فروشی پت 30 سی سی 2000 عدد و ظرف 7500 سی سی حداقل 100 عدد می باشد.

رنگ قوطی

رنگهای سفید و مشکی از پرمصرف ترین رنگهای بازار بوده و بیش از 70% سفارشات این مجموعه را همین دو رنگ تشکیل می دهند. به همین دلیل همیشه این دو رنگ در انبار مجموعه موجود بوده و در صورت نیاز به ثبت سفارش با این رنگها کار ساده تر بوده و امکان تولید تعداد پایین تر برای این رنگها وجود دارد. اما برای رنگهای خاص به عنوان مثال رنگ های بنفش، زرد، سبز، طوسی و غیره می بایست حداقل تعداد با توجه به حداقل مقدار فروش رنگ توسط فروشندگان رنگ تنظیم گردد. در بخش خرده فروشی پت و پلی اتیلن معمولاً رنگهای مشکی و سفید قابل ارائه می باشد.

نوع درب

با توجه به اینکه برای برخی ظروف چند نوع درپوش (کپ) وجود دارد و برخی از این دربها در بازار پرمصرف هستند و برخی دیگر مصرف کمتری دارند. درصورتیکه سفارش از نوع درب پرمصرف باشد، با توجه به روتین بودن و موجود بودن درب در انبار، امکان ثبت سفارش با تعداد کمتری قابل انجام می باشد.

نوع و سایز قالب

برای تولید هر ظرف، نوع و سایز قالب فاکتور بسیار مهمی می باشد. به عنوان مثال فرض کنید 2 قالب پریفرم برای تولید پریفرم 34 گرم موجود است. یک قالب در هر ضرب تعداد 4 پریفرم و قالب دوم در هر ضرب 16 عدد پریفرم تولید می نماید. اگر هر دو قالب روی دستگاه یکسان بسته شوند، تمام هزینه های (دستگاه، اپراتور، مواد اولیه….) یکسان خواهد بود. حال اگر این هزینه تقسیم بر تعداد تولید شده گردد، هرینه ی تولید قالب کوچکتر 4 برابر قالب بزرگ می باشد. بدین صورت سایز و نوع قالب بر حداقل تعداد تولید اثرگذار می باشد.

تلاش ما بر این است که سفارشات کوچک را نیز با سیل القایی تامین نماییم. در صورت نیاز به تهیه ی سفارشات با تعداد کم لطفا با همکاران ما در بخش خرده فروشی پت و پلی اتیلن در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button