قیمت قوطی پت دارویی

قیمت قوطی پت دارویی

قیمت قوطی پت دارویی

همانند قیمت هر محصول دیگری، قیمت قوطی پت دارویی نیز متاثر از پارامترهای متعددی می باشد. به طور قطع به یقین یکی از اصلی ترین این پارامترها، کیفیت محصول می باشد. همیشه کیفیت و قیمت د پارامتر به هم وابسته بوده و معمولاً کیفیت بالاتر محصول باعث افزایش قیمت آن در مقایسه با محصول مشابه یا کیفیت پایین تر می باشد. در ادامه به پارامترهای اصلی تاثیرگذار بر قیمت قوطی پت دارویی (قیمت قوطی قرص و کپسول) خواهیم پرداخت.

وزن پریفرم

یکی از روش های تولیذ ظروف پت، تولید 2 مرحله ای می باشد. در این روش ابتدا قطعه ای اغلب شبیه به لوله آزمایشی که دارای دهانه رزوه دار می باشد از جنس پت تولید می گردد. در مرحله دوم این قطع که پریفرم نام دارد وارد کوره شده، گرم شده و بعد توسط دستگاه و قالب باد داخل آن دمیده می شود و پریفرم گرم شده به شکل نهایی مورد نظر باد می گردد. وزن پریرفم اولیه تعیین کننده ضخامت نهایی ظرف تولید شده می باشد. وزن  بیشتر پریفرم مساوی با ظرف ضخیم تر و با کیفیت تر خواهد بود. وزن بیشتر پریفرم یعنی مواد اولیه ی بیشتر و در واقع یعنی قیمت بالاتر محضول نهایی. پس وزن پریفرم نسبت مستقیم با قیمت محصول نهایی خواهد داشت.

نوع و سایز قالب

معمولاً هر تولید کننده متناسب با ظرفیت کارگاه و یا کارخانه ی خود و همچنین توان دستگاه و میزان سفارشات خود اقدام به طراحی و ساخت قالب می نماید. هر دستگاه و قالبی با توجه به توان و ظرفیت تولید می تواند تعداد مشخصی پریفرم، قوطی و یا کپ پلاستیکی را تولید نماید. هر چه این تعداد کمتر باشد هزینه های تولید کننده برای تولید هر قطعه بالاتر خواهد بود که بالطبع خود باعث افزایش قیمت محصول نهایی خواهد شد.

کیفیت مواد اولیه

استفاده از مواد اولیه با کیفیت قطعاً باعث بالا رفتن هزنینه های تولید و نیز تولید قطعه با کیفیت تر خواهد شد. بسیاری از تولیدکنندگان برای پایین نگه داشتن هزینه ها، اقدام به استفاده از گریدهای با کیفیت پایین تر و یا حتی مواد دست دوم (آسیابی) می نمایند. تشخیص این موضوع برای بسیاری از مصرف کنندگان براحتی امکانپذیر نمی باشد.

نوع درپوش قوطی

با توجه به نوع مصرف قوطی های پت، انواع درپوش های مختلفی برای آنها تولید می گردد. به عنوان مثال درپوش پیچی، درپوش زیپی، درپوش آسان ریز و درپوش چایلد پروف. هر یک از این انواع درب ها قیمت مخصوص به خود رو داشته و استفاده از هر یک از آنها ممکن است باعث کاهش یا افزایش نهایی قیمت قوطی پت دارویی گردند. اگر همراه درب نیاز به سیل القایی نیز باشد این مورد هم هزینه ی دیگری به سفارش اضافه خواهد نمود.

میزان سفارش

یکی دیگر از پارامترهای مهم تاثیرگذار بر قیمت قوطی پت، میزان سفارش می باشد. هر قدر تعداد سفارش نهایی شده بالاتر باشد هزینه های تولید کاهش پیدا کرده و نیز امکان پیشنهاد قیمت با حاشیه ی سود پاییین تر برای تولید کننده بوجود خواهد آمد. حاشیه ی سود کمتر یعنی کاهش قیمت نهایی محصول برای خریدار و مصرف کننده. بنابراین هر قدر تعداد سفارش بالاتر باشد تولید کننده می تواند قیمت قوطی قرص و کپسول را ارزان تر و مناسب تر اعلام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button