قوطی پلی اتیلن (PE)

قوطی پلی اتیلن (PE)

دلیل اصلی نامگذاری قوطی پلی اتیلن (PE) به این نام در واقع ماده اولیه ای است که این ظروف پلاستیکی از آن تولید شده است. در واقع پلی اتیلن یا به صورت اختصاری PE نام این ماده پلاستیکی است که این ظروف از آنها تولید شده اند. پلی اتیلن دارای دو نوع پلی اتیلن با دانسیته ی بالا که به اختصار (HDPE) و پلی اتیلن با دانسیته پایین که به اختصار (LDPE) نامیده می شوند می باشند. تمام ظروفی که در این مجموعه تولید میگردند از نوع (HDPE) می باشند. سال های بسیاری است که از این ماده برای تولید ظروف محصولات مختلف مانند انواع محصولات دارویی، مواد غذایی، انواع نوشیدنی، محصولات آرایشی و بهداشتی، اغلب شوینده ها و ضدعفونی کننده ها و مواد شیمیایی و سموم کشاورزی استفاده می گردد. پروسه ی تولید قوطی پلی اتیلن برعکس قوطی های پت (PET)  بصورت تک مرحله ای بوده و از این رو پروسه ی تولید آن اغلب ارزانتر از پت می باشد. در ضمن معمولاً قیمت های قالب های مربوطه برای تولید قوطی پلی اتیلن (PE) نیز قیمت پایین تری دارند.

حجم های قابل تولید

در حال حاضر در این مجموعه تولیدی حدود 8 حجم مختلف از قوطی HDPE تولید می گردد که کوچکترین آنها دارای 75 سی سی و بزرگترین آنها 400 سی سی می باشد. البته در برنامه ی توسعه قالب های پلی اتیلن، حجم های بزرگتر نیز در دست بررسی برای اضافه شدن به مجموعه ی محصولات تولیدی می باشند.

دهانه های موجود

برای ظروف تولیدی داروپک در قوطی پلی اتیلن  سه دهانه اصلی 31.2 – 36 و 44 میلیمتر وجود دارد. ظرف 75 سی سی دارای کوچکترین دهانه که 31.2 میلیمتر می باشد. ظروف 100 تا 300 سی سی دارای دهانه های 36 و  44میلیمتر و قوطی پلی اتیلن 400 سی سی دارای دهانه 52 میلیمتر می باشد. همراه این ظروف امکان استفاده از درب های متفاوتی وجود دارد که هر یک در بخش مربوطه به تفصیل توضیح داده خواهد شد. همچنین تمامی دربها امکان داشتن واشر سیل القایی را نیز دارا می باشند.